Donnerstag, 16. Dezember 2010

Hegyeken vizeken át Ching Rai-ba

Reggel felültünk egy buszra  Chang Dao felé, a 75 kb komoly 35 Bat-ba kerül, vagy 30 éves patyolattiszta felporirozott busz, a személyzet egy megszálott sofför, aki nagy biztonsággal száguldozik, egy vicces jegykezelö, és egy fiatal fiucska aki le föl ugrál és pillanatok alatt pakolja ki-be a csomagokat. Egy barlang volt amai cél ami még 5 km-re volt a föuttol, gyüjtötaxi sehol, csak egy szem motorostaxi, aki horroráron válata volna a fuvart, ezért inkább béreltünk egy motort. Pechemre errefele már nem divat az automata, ezért életebe elöször vezettem váltos motort, a kiscsaj háromszor is megkérdezte hogy menni fog-e. Utána még fölpattant Anna is mögém meg a két nagy hátizsák, mintha igazi Thájok lennénk ugy néztünk ki, csak kicsit problémáim voltak egyböl hegynek felfele elindulni, legalább pár jo pillanatot szereztünk a falusiaknak. Tham Chiang Dao-ban a LonelyPlanet által agyondicsért Malee´s Nature Lvers-t választottuk 350 bat-ért, ha valaki erre jár semmi estre sem, nagyon brátságtalonk, egy kis lyuk a szoba, kértünk törölközöt (20 Bat) Wc papir 10 bat! Elmentük a csepköbarlangba, ez megéri a pénzét. Abaligeti gyerekként sokat logtunk a barlangban, ami n´llunk a nagy terem, az itt a járat, hatalmas csepkövekkel, pár Butha szoborral, vannak mellékjáratai is ahol nincs világitás ide is bekukucskáltunk, elég félelmetes volt a kis lámpákkal. Amugy az egész falu igen furcsa volt, ilyen barátságtalan emberekkel még nem találkoztunk, igaz ök nem is Thájok, hanem kis hegyi törzsek leszármazotjai de akkor is furcsa.
Szerdán buszoztunk tovább Fang-ba ahol a közelben egy forrovizü forrás van, közben átketünk a hegyen a Mekkong vizválasztóján. Itt is hasonloan indult a föútról valo letérés,az emberek errefelé már a legalapvetöbb angol szavakat sem értik, nekem meg 3 szavas a thai nyelvkincsem igy nem olyan egyszerü a kérdezgetés, csak motoros taxi 100 bat/fö, de ez a hely nagyot üt.
Thermál megszálottak vagyunk, és itt a réten gözölög fel a forrás, néha kis gejzirekkel, vannak privát fürdöházak mert a thájok igen szégyenlösek, igy a közös fürdöben összesen 6-an voltunk, kellemes a viz sajnos igen visszahütötték kb 38 fokra, pedig ahol feltör ott még tojást föznek benne. Szerencsére visszafele sikerült stoppolnunk, majd gyüjtötaxival elmentünk Tha Ton-ba itt találtunk nagyon szép szobát 300-ért egy folyo partján nagyn jo étteremmel, kirándultunk egyet a szomszédos hegyen, pazar kilátás, 2 k-re vagyunk a Burmai (Myammar) határtol, oda most nem majd kb 2 honap mulva megyünk.
Majd leszerveztünk holnapra egy hajot Chiang Rai-ba.
A menetrendszeri délben indul 350 bat a jegy, mi társoltunk egy Belga párral, meg egy Californiai lánnyal igy 2000-ért kaptunk egy hajot ami levisz minket a 100 km-es uton. az LP erröl az irja, hogy nem éri meg, mi meg azt mondjuk, hogy nagyon is. Gyönyörü táj, elöször egy völgyben lassan folyik, szigeteket, uszadékfákat kerülgetve, majd szük völgy kis zugokkal, sziklákkal, ezután meg kiszéesedik es igazi folyó lesz sok vizibivajjal, halászokkal kavicsbányászok gyüjtik fémkosárral a követ a csonakjukba.
Hihetetlen, hogy milyen biztos kézzel kezeli a nagy sodrásban a kb 7 m-es hajot centikkel a sziklák melett, a zugók elött kicsit középre kell csusznunk, hogy stabilabb legyen, csak egyszer zuztunk át egy zátonyon.

Ùtközben megáltunk egy hegyi falunál egy másik forró forrásnál, ahol valójában forrt a viz amikor feltört, itt is lehetett fürdeni kb 40 fokos viz, lábfürdö kb 42 fokos. Délután érkeztünk meg Chiang Rai-ba, egy AkhaRiver nevü szálláson vagyunk 250 batért szép szoba, melletünk vizibivajok dagonyáznak. Az Akha-k egy hegyi kissebség ök üzemeltetik ezt a szálást, nagyon kedvesek, holnap valöszinüleg megyünk a hegyekbe ott is van egy vendégházuk 1500 m magasan.

Csiang Rai-ban is találtunk nagyon finomat az éjszakai piacon:
Der Nacht-Essensmarkt von Chiang Rai: lecker, billig, und so sieht er aus:)