Samstag, 11. Dezember 2010

Csongi: 10.12.11.

Utazásunk Ázsiában

Régóta tervezzük, hogy egyszer nekiindulunk a világnak, és úgyutazunk, hogy nem vagyunk idöhöz kötve, kb egy éve lett konkrét út és idö kitüzve. Ezt a blogot az föleg az ismerösöknek szánjuk akiket érdekli hogy mi van velünk merre járunk, nekünk is jo lesz a késöbbiekben emlékezet frissitönek, és a lehendö utazoknak is érdekes lehet aktuális infokkal! A magyar helyesirássomért elnézést kérek, kis mentség hogy egy nagyon kis géper haszálok német billentyüzettel, de akkor is sokknak biztos fejni fog a feje a hibáktól!

2010 december 2.-án indultunk Annaval útunkra, hogy meddig maradunk, malyd meglátjuk. Az elgondot utvonal, Thaijföld, Laos, Kambodzsa, Vietbnám, Malajzia, Burma, Indonézia, Kina, Monglia, Oroszország, Kazahsztán, Üzbegisztán, Azerbajdzsán Törökország, aztán majd ki tudja, rugalmasak vagyunk,ahol szép ott tovább maradunk, ahol nem látnak szivesen minket oda mi sem megyünk.
Berinben  minusz 8 fok, szakad a ho amikor elindultunk a reptérre, hamar kiderült hogy 75 percet késik a start, miböl több mint2 óra lett, Air Berlinnel repültünk, BerlinBangkokk útvonalon. Meglepöen jo szinvonalu volt a kiszolgálás a gépen, azt hittem az Air Berlin a fapados szint felett van kicsivel, ehez képest szuper vacsora reggeli, extra adag bor, szemfedö stb. Csak a 10 órás út volt kicsit sok, fölleg hogy aludni semmit nem tudtam. Thai vizumunk már volt igy viszonylag gyorsan átjutottunk az ellenörzésen, Bangkokban már korábban megnéztünk minden érdekest igy nem akartunk bemenni a városba, Pathaja vagy Trath volt kinézve ahol végre lefeküdhetnénk, na a reptér alsó szintjén találtunk nagyon jo áron fuvart Ko Chang-ra (egy közkedvelt sziget) ami amúgy is az uticél lett volna, hogy az elmúlt idöszak stresseit kicsit kipihenjük mielött belevágunk az igazi utazásnak. 300 Bhat (kb 8€) komppal, közvetlen minibusz nem rossz ár (közel 360 km) igy meggyöztük magunkat, hogy akkor legalább már ma megérkezünk a szigetre. Igen de kb este 9 –kor 25 óra utazás után nincs nagy kedvünk szállást vadászni ezért elfogattuk az 1000Bhat-os bungallo ajánlatot is, arra sajnos csak késöbb jöttünk rá hogy ez egy resortban van, és nagyon nem szeretjük az ilyen elzárt nyugatias üdülökompleszumokat. A busz szinte rögtön indult, szerencsére nem volt tele igy a lábaimnak is volt hely, a sofför nagyon tólta neki, de sajnos igy is kb 3 perc hiányában lekéstük a kompot, 1 óra várakozás, majd fel a lélekvesztönek sem nevezhetö ösrégi tákolmányra, vagy 20 perc szerencsétlenkedés után skerült a megfeneklett teknöt leszedniük a rámpáról, de csak nam haladtunk olyan gyorsan a sziget fele, szerintem az egyik motorja bedöglött mert igancsak egyoldalra huzott, malyd motor kikapcs és a kapitány böszen kormányzott visszfele, néha  megprobákozott a másik motorral is de akkor meg  elment az áram, ez ismétlödött kb 5 percenként, nem tudom mennyi ideig hajokázhattunk, kb 5 km távot ugy 2 óra alatt tettük meg. Még fél ora buszozás a Siam Bay Resortig, ahol sajnos azt kaptuk amit vártunk, hatalmas üdülökomplex, minden tip-topp nem egy igaz Thaiföld, már arra sem volt erönk, hogy a szomszéd faluig valahogy elvergödjünk, ezért a szálloda éttermében ettünk egy szintén nem igazi Thájfödit, majd végre alvás lett volna ha az öböl túlldalán lévö Disco is akarta volna, igy inkább egy szenvedés lett.
Másnap reggeli után gyorsan koccoltunk innen és a következö faluban kerestünk valami szállást, 300 Bhat-ért hamar talátunk, tiszta hatalmas kényelmes ágyal, majd motort béreltünk (150/nap) és irány a sziget. Ko Chang a 2-ik lgnagyobb sziget Thaiföldön nem messze a Kabodzsai határtól, csak a sziget partja lakott a belseje dzsungel és nemzeti park, viszonylag nagy szép hegyekkel, gyönyörü homokos tengerpart, nem annyira beépitett mint Ko Samui ahol 2 éve jártunk. Le mentünk a déli végére ahonnan hajok mennek a környezö szigetekhez ami szintén nemzeti park és itt lehet uszkálni, pipázni. Lerendeztünk egy turát hétföre (600 Bht, étel, ital, felszereléssel) majd ejtöztünk a parton és bámultuk a tengert. Este talátunk egy helyet amhol saját magunknak fözhetünk az asztalunkná, ezt már probáltuk korábban is, isteni.Egy edégy tele forró parázzsal, ezen egy fedö szerüség minek a szélén van hely a levest fözni,  ebbe mindnféle zöldség, tofu meg garnélla került, a közepén meg pácolt husok sülnek. Vagy 2 órán keresztül ügyködtönm, és megállapitottuk hogy Thai kaját is nagyon jól el tudjuk késziteni, fölleg ha tudnán is hogy mit fözünk!
Ma dec 5.-én van a királynak a 83.-ik születésnapja, egy könyvbe lehetett beirnunk a nevünket gratuláco gyanánt, cserébe ingyen engettek be egy csodaszép vizeséshez, vagy 20 m magasról zúdúl le a viz, alatta nagy medence ahl lehet uszkáni, feltünöen sok Thai is bemerészkedett a vizbe. Maj meglátogattunk még pár hasnlóan gyönyörü strandot és csak pihentünk.
Nem tudtunk aludni a melegtöl (meg Anna már 7-korlefeküdt) ezér éjfél tájban kimentünk a faluba kicsit sétáltunk volna, de sok látnivalo nincs ezért egy bárban kötöttünk ki, ahol  egy sör kiséretében megettük  a halakkal az elhalt börszöveteinket a lábunkról. Egy akváriumban több száz 3-4 cm-es hal és ha berakod a lábad rökktön rástartortalnak és csipegetik a bört. Utána még eljátszottunk mindenféle dologgal a pultoslányokkal, nagyon jol csinálják, nem tolakodoak, de foglalkoztatnak hogy még többet igyál.  Sör egyébként kifejezetten drága (70 bat) a többi dologhoz képest. Furcsa hogy itt vagy a tengerparton, van vgy 30 fokés este 6-kór már tök sötét van, a parton semmi érdekes, aresortok sajnos rátelepültek a faluban sak bazár, meg bárok, a bungiban höség, ezért kicsit hosszúnak tünik az éjszaka.

Hétfön reggel jöttértünk a Pick-up aminek a platójára padok vannak épitve és vitt minket akikötöbe, régi halászhajóval pöfögtünk le kb 2orán keresztül gyönyörü szigetek közt, majd jöhetett a schnoicherezés, nem vlt annyi hal mint a Semelain-szigeteknél, de viszonylag sok korall (még élök is) rengeteg alkarnyi vizikukac emberfejnyi kagylók stb. Kb 20-an lehettünk a hajon, de rajtunk kivül a töbiek nem nagyon mentek 10 m-nél messzebre, igy szerencsére a matrózaink szinte csk velünk foglalkoztak, uszkáltunk velük, mutogatták az érdekes dolgokat. Ngyon jót föztak közben, vagy 3-szor adtak gyümölcsöt, meg késöbb még grillezett polipis volt uzsonárra, 3 hejen kötöttünk ki, du 4 fele értünk vissza. Le a kalappal megintcsak a thai szervezés elött minden nagyon tuti volt és ezér a napi programért 600 bhat (15€) nagyn j0.
Kedden reggel aztán elindúltunk a szigetröl, elöször gyüjtötaxival fel a kompig, hajó és taxival Thrat buszállmás ahol isteni levest ettünk egy mami bicikis kifözdéjében. Olyan mint régebn volt nállunk a fagyis bicikli csk itt a puttonyban forro leves van, ebbe belemártja kb 10 másodpercre a zöldségeket meg a rízstésztát, szel hozzá kis tufut, csirkemellet és ész is a leves. Találtunk a helyi öregnéni büvös mindentgyógyitó olajából, ez kellet mert Annát kiütötte vaami, és igencsak zavarja, hogy pöttyös az alkarja, meg az arca. Na és a csodaolaj persze használt, pillanatok alatt elmúlt, gyorsan vettünk még egy üvegcsével mondván hsszú az út. Ezután ebuszoztunk Chanthaburi-ba ami DK-Àzsia drágakö kereskedö központja sajnos csk péntek szo, vas-napp bizniszelnek, a többi nap kipihenik a nagy munkát. Igy mi ebböl nem skat láttun csak a lehuzott kirakatokat. Rajtunk kivül este láttunk még 2 fehér embert ebben a Pécs nagyságu városban, negyon kedvesek voltak a helyiek, az éjszakai piac itt is szuper, rengeteget eszünk, nem lehet betelni ezekkel az izekkel, meg néha csak jo nézni ahogy elkészitik az ételeket.
Van itt a vársban egy nagyobb keresztény populácó, a frenciák bukása után jöttek ár Kambodzsából, elmentünk megnézni a katedrálist, viszonylag nagy templom, és egy felvnulába csöppedtünk, valószinü Mária napot ünnepeltehhek,mjd végig autozták a várost!
Szerdán elbuszoztukBangkokkba, majd gyorsan magavasút, metró kombinácioval már a vasútállomáson voltunk, és zötyögtünk Ayutthaya fele. Ezért a 70 km-ért komoly 15 bat-t kértek (90 Ft), a thai vasut hasnlit a MÀV-ra, ugyanugy késik, lassu, elavult csak kicsit tisztább az ulések nem kiszaggatottak, és müködik a wc. Ayutthaya volt Siam fövárosa 1400-17-as évekig, amig  a Burmaik le nem rombolták.
Az akkori világnak az egyik legekápráztatobb városa volt, hatalmas Angkro-Watt-al vetekedö templom komplexumával. Én azt hittem, hogy néhány templom alaprajzot látunk majd 1-2 m-es romokkal, ehez képest hatalmas visznylag jo állapotban megmaradt épületek, rendezett parkokkban, sok vizzel. Az éjszakai piac itt is nagyon jo, viszonylag kevés a falong, azok is normálisabbak, szobát már 160-200 Bat-ért lehet kapni.